Houding

Voorover gebogen, kin naar voren, overstrekte knieën, hangen in je rug en doorgezakte voeten. Dit zijn veel voorkomende kenmerken van een verkeerde houding. Veel mensen merken hier niets van en zodra ze wel pijntjes voelen gaan ze naar defysiotherapeut. Wij als topsporters krijgen veel meer belasting op ons lichaam. Daarom is een correcte houding voor een topsporter erg belangrijk.

Voorkomen is beter dan genezen!

Waarom is een goede houding belangrijk?

Sterke romp

Voor een flexibele rug: makelijker bewegen

Blik is meer naar voren gericht dus meer overzicht

Straalt meer zekerheid uit

Minder kans op blessures

4 stappen naar een correcte houding

Knieën niet op slot en naar buiten gericht

Borst omhoog richten alsof er een touwtje aan trekt en kin intrekken (onderkin)

Schouders ontspannen

Tips

☑ Laat je door een expert keuren op je houding en vraag advies en oefeningen om deze te verbeteren

☑ Probeer niet alleen binnen je training maar ook in het dagelijks leven constant op je houding te letten

☑ Train je romp met stabiliteitsoefeningen

☑ Bij elke fysieke trainingsoefening moet je houding centraal staan

Flexibiliteit en balans

www.vitalics.nl | 085 – 130 29 30 | info@vitalics.nl