Flexibiliteit en
balans

Waar richten we onze training vaak op als we denken aan conditie training? Meestel denken we dan aan snelheid, explosiviteit, kracht en uithoudingsvermogen. Je wilt tenslotte de activiteit langer kunnen volhouden en sterker en sneller worden. Echter lopen we daarbij voorbij aan twee hele belangrijke factoren die minstens zo belangrijk zijn, namelijk flexibiliteit en balans.

Je kunt nog zo snel zijn, maar als je twee stappen nodig hebt om je om te draaien en iemand anders maar één omdat hij flexibeler is, dan moet jij het waarschijnlijk afleggen.


Misschien kan je wel een veel snellere tijd lopen als je een soepele romp hebt.


Of misschien ben jij altijd als eerste bij de bal, maar schiet je vaak te zacht omdat je niet in balans bent tijdens het schieten.

Welke sport je ook doet, zorg ervoor dat flexibiliteit en balans in je dagelijkse routine van oefeningen zit. Het is lastig aan te geven wat voor oefeningen je moet doen, want iedere sport is erg specifiek en heeft zijn eigen specifieke oefeningen die je helpen om functioneel flexibeler en meer in balans te zijn.

Wat bijna altijd goed is ter ondersteuning, zijn yoga en pilates.

TIP:

Doe flexibiliteit en balans oefeningen altijd in je warming up. Doe niet altijd dezelfde maar varieer met verschillende oefeningen. Kijk ook eens op youtube voor oefeningen.

Rompstabiliteit

www.vitalics.nl | 085 – 130 29 30 | info@vitalics.nl