Artikel over sport

Nederland is een kampioen in breedtesport, wat betekent dat er veel sporten gedaan worden in heel Nederland.

Sport verbind en daarom is het ook zo mooi. Sport is niet alleen prestatie maar voornamelijk een sociale prikkel voor ieder die meedoet aan sport, je leert veel van anderen en komt ook dingen te weten die je anders nooit te weten zou zijn gekomen. Uit ervaringen gesproken zijn er bijvoorbeeld wandelfit trainingen binnen bedrijven wat de sociale cohesie verhoogt en de sfeer aanzienlijk verbeterd.


Juist door deze sociale en sportieve activiteiten die wij sport noemen wordt je niet alleen fit, maar ook betrokken en sociaal.

Zo kan je ook de individuele sporten samen doen zoals mini-workouts om gezamenlijk in vorm te komen waarbij je elkaar kunt uitdagen op een sportieve manier. Hieronder een leuke workout om van start te gaan.

Quick Feet in place

Te beginnen met de Quick Feet in place voor twee minuten, het simpelweg stappen op deplek.

W-pomp

Als tweede oefening de W-pomp, Plaats je handen voor de navel. Houd je ellebogen 90 graden gebogen. Draai je armen naar achter. Trek je schouderbladen naar elkaar toe.

Plank

Hierna komt de Plank, Plaats je tenen in de grond. Plaats je onderarmen op de grond. Til je heupen op. Houd de positie vast.

Superman

Als volgende oefening komt de Superman, Ga op de buik liggen. Houd je armen gestrekt. Plaats je handpalmen op de grond. Houd je rug neutraal. Span je onderrug aan. Hef je armen. Strek beide benen. Hef je benen.

Push-up

De volgende oefening is de Push-up, Neem de voorligsteun aan. Plaats je handen op schouderbreedte. Houd je hoofd neutraal op de romp. Zak door je armen. Breng je ellebogen schuin naar achter.

Sit-up

De Sit-up gaat als volgt: Lig op je rug op de grond. Plaats je voeten plat op de grond. Houd je knieën gebogen. Houd je armen gekruist. Span je buikspieren aan. Schouders van de grond.

Oblique Crunch

De laatste oefening is de Oblique Crunch en die gaat als volgt: Lig op je rug op de grond. Buig je knieën. Houd je armen langs het lichaam. Beweeg je romp opzij. Raak de hak aan met de vingertoppen.

Volume

www.vitalics.nl | 085 – 130 29 30 | info@vitalics.nl