.Training.

Wil jij even een break van al het werk? Doe dan de TABATA work-out van ongeveer 30 minuten. Herstel je concentratie en ga weer aan de slag met hernieuwde energie.
Het voordeel van TABATA-training: Het is kortdurend en op hoge intensiteit.

Hoe werkt het?

Een set bestaat uit twee oefeningen. Deze oefeningen voer je elk vier keer uit. Je wisselt de oefeningen af. Een oefening duurt 30 seconden, probeer zoveel mogelijk herhalingen te maken. Na elke oefening heb je 15 seconden rust. Heb je beide oefeningen vier keer uitgevoerd dan heb je 1 minuut rust verdient.

Het leuke aan een TABATA-training is de variatie.

Speel met de tijd: Is 30 seconden te zwaar, probeer eens 20 s arbeid met 10 s rust. Is 30 seconden te licht, probeer eens 45 s arbeid met 15 s rust. Wil je het verder aanpassen dat kan, maak meer of minder sets 2-4-6-8 rondes. Varieer met de oefeningen, wees vrij en daag jezelf uit!

Tip: Je hebt speciale APPS die je kunt downloaden met een handige TABATA Timer. In deze app kan je het aantal seconden 'werk' en 'rust' gemakkelijk aanpassen. Voorbeeld SmartWOD - app.

In het filmpje hieronder vind je een voorbeeld TABATA.

Set 1

Opstappen Dippen

Set 2

Hip bridge Burpee

Set 3

Jump squats Plank benen optillen

Set 2

Skaters One arm row

Fit Challenge

Is een TABATA niks voor jou, geen ramp er zijn veel verschillende beweeg- en trainingsvormen. Doe bijvoorbeeld mee met de 14-daagse Fit Challenge! Deze is niet zo zwaar als een workout, maar leuk als beweeg onderbreking op de dag.

Inhoud Magazine

Mindfulness

www.vitalics.nl | 085 – 130 29 30 | info@vitalics.nl